Announcement

Collapse
No announcement yet.

For those who understand spanish (Dr. Vaquero)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Moe View Post
    So nothing in writing... no publications, no written statements, no emails... just the "maybes" on a few phone calls with unspecific dates so far, right?

Please give me a phone no. so I can reach him in Spain, quiero hablar con este Dr. y confirmar esso una vez para todas...
    ¿Donde está tu confirmación de una vez y por todas?

Comment

Originally posted by KIM View Post
      ¿Donde está tu confirmación de una vez y por todas?
      There is no confimation, there is nothing. Only local media based on animal studies that I could find - NADA.

Kim, you mentioned in Jan 2012 that you may know some news 'soon' so have you got any??

Anybody else with better luck?
      Last edited by Moe; 20 Feb 2013, 2:09 PM.
      "Talk without the support of action means nothing..."
      ― DaShanne Stokes

***Unite(D) to Fight Paralyses***

Comment

Word from APINME vice president:
        Efectivamente, el ensayo del doctor Vaquero tiene autorización de la Agencia Española del Medicamento oficial desde el 22 de Febrero, para dar comienzo a su ensayo clínico en Fase I.De los pacientes preevaluados durante todo este tiempo, ya han sido llamados los 10 primeros para la realización de las pruebas, análisis, etc y firma del documento de consentimiento para someterse al ensayo. Ahora todo seguirá su curso establecido, por los protocolos del Ensayo. Supongo que el hospital estará preparado el documento y llegado el momento que consideren más idóneo para hacer el comunicado oficial. Estaba esperando que esto sucediera, pero como parece que aún no lo comunican, y ante vuestra logica insistencia por saber si habían empezado, no he podido resistirme.
        22 de Febreo de 2013, más tarde de lo previsto y deseado. Tanto el Equipo de investigación, como los responsables del hospital, como desde APINME hemos hecho todo lo humanamente posible para que empezara antes, pero no ha podido ser. Aunque seguro que empieza con todas las garantías de seguridad y seguro que merecerá la pena.
        Es lo que puedo decir hasta ahora, y no tengo autorización a decir mucho más, en adelante informare hasta donde se me autorice, espero lo entendáis.

Un saludo

Googlelized
        Indeed, the trial of Dr. Vaquero is authorized by the Spanish Medicines Agency officer from February 22, to kick off its Phase clinical trial in patients prescreened I.De all this time, and have been called for the first 10 conducting tests, analyzes, etc. and document signing consent to be tested. Now it will run its course set for trial protocols. I guess the hospital and the document will be ready when the time deemed most suitable for the official statement. I was waiting for this to happen, but as it seems they have not communicated, and before your insistence logic about whether they had started, I could not resist.
        Febreo 22, 2013, later than expected and desired. Both the research team, as those responsible for the hospital, and from APINME have done everything humanly possible to start earlier, but could not be. Although certainly starts with all security guarantees and certainly worthwhile.
        It's what I can tell so far, and I have permission to say more on later informs me to where authorized, I hope you understand.

greetings

Comment

una gran esperanza para todos los que tenemos lesión medular .
          no sabia que en España estan tan avanzados en esta área .

Comment

Word from APINME vice president:
            Efectivamente, el ensayo del doctor Vaquero tiene autorización de la Agencia Española del Medicamento oficial desde el 22 de Febrero, para dar comienzo a su ensayo clínico en Fase I.De los pacientes preevaluados durante todo este tiempo, ya han sido llamados los 10 primeros para la realización de las pruebas, análisis, etc y firma del documento de consentimiento para someterse al ensayo. Ahora todo seguirá su curso establecido, por los protocolos del Ensayo. Supongo que el hospital estará preparado el documento y llegado el momento que consideren más idóneo para hacer el comunicado oficial. Estaba esperando que esto sucediera, pero como parece que aún no lo comunican, y ante vuestra logica insistencia por saber si habían empezado, no he podido resistirme.
            22 de Febreo de 2013, más tarde de lo previsto y deseado. Tanto el Equipo de investigación, como los responsables del hospital, como desde APINME hemos hecho todo lo humanamente posible para que empezara antes, pero no ha podido ser. Aunque seguro que empieza con todas las garantías de seguridad y seguro que merecerá la pena.
            Es lo que puedo decir hasta ahora, y no tengo autorización a decir mucho más, en adelante informare hasta donde se me autorice, espero lo entendáis.

Un saludo

Googlelized
            Indeed, the trial of Dr. Vaquero is authorized by the Spanish Medicines Agency officer from February 22, to kick off its Phase clinical trial in patients prescreened I.De all this time, and have been called for the first 10 conducting tests, analyzes, etc. and document signing consent to be tested. Now it will run its course set for trial protocols. I guess the hospital and the document will be ready when the time deemed most suitable for the official statement. I was waiting for this to happen, but as it seems they have not communicated, and before your insistence logic about whether they had started, I could not resist.
            Febreo 22, 2013, later than expected and desired. Both the research team, as those responsible for the hospital, and from APINME have done everything humanly possible to start earlier, but could not be. Although certainly starts with all security guarantees and certainly worthwhile.
            It's what I can tell so far, and I have permission to say more on later informs me to where authorized, I hope you understand.

greetings
            Muy beunas noticias! Gracias Kim.
            "I'm manic as hell-
            But I'm goin' strong-
            Left my meds on the sink again-
            My head will be racing by lunchtime"

<----Scott Weiland---->

Comment

La verdad Kim , te agradezco mucho por ese video y esas informaciones , llevo ya 39 años con lesión medular y escuchando que se esta investigando y los resultados ya en animales existen , etc . Familiares y amigos siempre me lo estan diciendo y aunque les agradezco porque se que es con buenas intenciones el VER un resultado REAL que un ser humano con lesion medular despues de un tratamiento de VERDAD vuelva a recobrar no digo ya caminar pero mobilidad o sensibilidad seria un progreso increible .
              Ojala que yo tenga la oportunidad de ver esa noticia en mi vida .

Comment

Originally posted by gysula View Post
                La verdad Kim , te agradezco mucho por ese video y esas informaciones , llevo ya 39 años con lesión medular y escuchando que se esta investigando y los resultados ya en animales existen , etc . Familiares y amigos siempre me lo estan diciendo y aunque les agradezco porque se que es con buenas intenciones el VER un resultado REAL que un ser humano con lesion medular despues de un tratamiento de VERDAD vuelva a recobrar no digo ya caminar pero mobilidad o sensibilidad seria un progreso increible .
                Ojala que yo tenga la oportunidad de ver esa noticia en mi vida .
                Todo dependerá de cuando te quieres morir.

Comment

tendria q decirte mi edad ... jaja !! y si eso se empieza a aplicar en seres humanos con exito en 20 años si te puedo decir que ya estaria demasiado vieja como para ir a una disco !

Comment

Como leeras en el foro muchos frentes abiertos alguno funcionará. Asi que seguramente habrá disco.

Comment

me voy preparando ...

Comment

Trial started a month ago.

Comment

Any word on more in-depth information, like level of injury for recruits, what duration of injuries? Any more in-depth information?
                          "That's not smog! It's SMUG!! " - randy marsh, southpark

"what???? , you don't 'all' wear a poop sac?.... DAMNIT BONNIE, YOU LIED TO ME ABOUT THE POOP SAC!!!! "

2010 SCINet Clinical Trial Support Squad Member
                          Please join me and donate a dollar a day at http://justadollarplease.org and copy and paste this message to the bottom of your signature

Comment

Originally posted by lunasicc42 View Post
                            Any word on more in-depth information, like level of injury for recruits, what duration of injuries? Any more in-depth information?
                            Thoracic, chronic, complete is what was previously reported.

Comment

Thanks Kim.

Comment

Exciting!
                                "It's not the despair, I can handle the despair! It's the hope!" - John Cleese

Don't ask what clinical trials can do for you, ask what you can do for clinical trials. (Ox)
                                Please join me and donate a dollar a day at http://justadollarplease.org and copy and paste this message to the bottom of your signature.

Comment

Working...
                                X